Fokus.se 1.1

Text:

Den uppmärksamme besökaren har noterat en del små förändringar på hemsidan idag. Det är för att jag har meckat om lite i wordpresstemat. Syftet är att öppna upp för fler sätt att navigera innehållet, och att lyfta fram de personer som skriver på fokus.se mer.

Så klicka runt, spana in och berätta gärna vad du tycker och tänker. Annars är ju dagens stora händelse Fredrik Wass reportage om internet. Han berättar om hur vi skapar moln, bestående av information om oss själva, som vi medvetet eller omedvetet lämnat efter oss på internet. Datamoln som blir allt värdefullare.

Den första generationens internet handlade om dem. Löftet låg i att företag och organisationer fick ett snabbare och billigare sätt att nå ut med sitt budskap.

Nyckelord: web-portal, nyhetsbrev, internetbank, nät-tidning.
Varumärken: Torget.se, mr-jet, dn.se.

Den andra generationens internet handlar om oss. Om vad vi kan åstadkomma tillsammans när vi får effektiva verktyg.

Nyckelord:
Social media, community, blogg, användarvänlig.
Varumärken: Google, Flickr, Wikipedia, Last.fm.

Ska nästa steg i internets utveckling handla om jag? I takt med att allt mer av vår tid och uppmärksamhet ägnas åt webläsaren växer säkert både nyttan och nödvändigheten av att hantera sitt elektroniska ego.